tisdag 7 januari 2014

140106, hemresa Ho CHi Minh City - Paris (CDG) - Göteborg (Landvetter)

140106, hemresa Ho CHi Minh City - Paris (CDG) - Göteborg (Landvetter)
En sak att tänka på. Om man har ett Flying Blue kort kan man reservera
sittplats inna incheckningen. Jag vill gärna ha gångplats och på vår
gruppbiljett fanns det tre platser reserverbara. En gångplats och två
inner platser. Planet hade 3+4+3 platser i bredd. Jag kunde reservera
gångplatsen och det visade sig stämma.

Avfärd med buss från hotellet vid sjutiden. Framme vid flygplatsen innan
åtta. HCMC -Paris är 6504 miles (= 1045 mil). Den delen tog 13 tim 15 min
och det är långt.

Innan resan pratade jag med Kjell på RB och han lyckades få till en biljett
Paris - Gbg mot ett tillägg på 3000 SEK. Jag tycker att det var värt det.
En del ur gruppen skulle ta sig vidare till både Göteborg, Dalarna, Trollhättan
och Malmö. Övernattning + en biljett till hemresan kostar inte riktigt lika
mycket som min extrautgift.

Tänk på det om ni skall åka från annat ställe än Stockholm, att det kan gå
att mot en merkostnad köpa biljett till flygplats närmast hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar