fredag 20 december 2013

131220, Bangkok

131220, Bangkok
Min granne på planet kommer från Malmö. Han visste inte
att det gick att flyga från Kastrup så han hade flugit från Malmö
till Arlanda ungefär samtidigtsom jag passerade Malmö. På hemvägen måste
han ligga över en natt i Stockholm innan han flyger hem. Onödigt!
Detta hade RB kunnast sköta mycket bättre!
KLM blåser på bra i jetströmmen så vi är bara ca en halvtimme sena i
Bangkok.
Vid ankomsten möttes vi av Göran Karlsson som är reseledare på hela
resan.
Buss till hotellet och då fick vi lite allmän info. Jag såg förstås
direkt att Bankok 1978, då jag var där senast, inte hade mycket likhet med Bangkok 2013.
Vid hotellet växling resp uttag på ställen i närheten.
100 $ = 3200 Baht ca.
Jag Mikael, Olof och Johan gick och åt på Ban Chiang  nära hotellet.
5 rätter och fyra stora Singha 2000 Baht = 63 $ = ca 435 delat på 4.
Första växlingen utanför hotellet.

 På väg att beställa bord för morgondagens middag.

 Inte vår RB buss
Skratta ni. Imorgon ÄTER VI UPP ER,
Snart är det jul även här
Från hotellet ena sidan
Rummet
Rummet
Hotellet är mycket bra mellanklass. AC, wifi på rum och badrum och ganska stora rum.
Frukost ingår.
Livet leker.

4 kommentarer:

  1. Den här gången kan jag följa din resa direkt när du har skrivit! Det ska verkligen bli roligt att läsa och uppleva lite av hur ni har det. Jag hoppas den stora Indokinaresan blir av nästa år, då planerar jag att åka.
    Vad lyxigt ni bor!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hotellet är bra. Dubbelrummen är stora. Inget att klaga på.

      Radera
  2. Birgitta i Umeå (men nu Paleochora)20 december 2013 kl. 05:50

    Visst åker ni snabbt vidare?
    Vietnam och Kambodja måste vara ett äventyr, även för dig som är van resenär. Spännande att fortsätta resa med dig.

    SvaraRadera