söndag 1 december 2013

Första inlägget, 131201

Dags för första inlägget mer än ca tre veckor resans start. Det är bara en kartbild över resans rutt. Förresten det kanske inte är så bara.



Flyg Stockholm Bangkok. För min del blir det "fakirtåget" 0540 från Göteborg till Kastrup
19/12 och flyg Köpenhamn-Amsterdam-Bangkok. Landvägen till Siem Reap. Efter två
dagar där väntar några lazy days i Sihanoukville vid kusten. Buss till Phnom Penh.
Vidare med buss och sedan båt på Mekong och vi når slutpunkten Ho Chi Minh City
(före detta Saigon). Från Ho Chi Minh City flyg hem till Paris-Stockholm/Göteborg.

I januari 2013 gjorde jag Rosa Bussarnas Centralamerikaresa. Jag bloggade på den resan och bloggen finns här:
http://pawik-i-centralamerika.blogspot.se

4 kommentarer:

  1. Är på kalas nu. Damerna ser på TV
    Jag testar bloggen.
    P-Å

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kul med en hälsning från Dig. Lycka till på resan! Hoppas kunna följa din blogg.
    Vi har varit i Indien med Lotus 10 dagar. Kom hem för ett par veckor sedan.
    Hälsningar
    Calle Höij, Borlänge

    SvaraRadera
  3. Så mysigt. Ha det så bra. Jag åker till Chile, Argentina, Uruguay och Rio i mitten av februari.

    SvaraRadera
  4. Ha det så bra själv Ramona.
    /P-Å

    SvaraRadera