lördag 28 december 2013

131228, Sihanoukville

131228, Sihanoukville
Stranddag idag. Tuk tuk till en strand, Otres, som ligger 4-5 km
utanför centrum. Mycket lugnare och stillsammare där än på stranden
vi var på första dagen. Jag fick en känsla av Thailand för 35 år
sedan.
Inte mycket att säga om dagen. Maten är som sagt grymt billig här.
Den är dessutom mycket bra. Idag var vi fyra som tog samma rätt.
Det var en rätt med bläckfisk, räkor och lite små fiskbitar. Till
detta ris. Jag tog öl, en tog vatten och två tog juice. Maten var
jättegod och notan för alla fyra gick på hisnande 26,5 US$.
Framåt två lokal tid drog jag mig tillbaka till skuggan.
Mikael fick massage. Kostnad 8$ för 30-40 minuter.
Imorgon vid niotiden fortsätter vi till Phnom Penh för tre nätter
där.
1 Dagens strandvandring på Otres Beach
2 Vårt strandhugg idag

3 kommentarer:

  1. Tror du att du kommer att åka den långa Indokinaresan nästa år, eller känns det som att du får se och uppleva det du vill av den delen av världen på den här resan?

    Jag åker till London i morgon och blir där en vecka, så då blir det nog inte läst något i din blogg, men desto mer intressant att läsa när jag kommer hem igen! Och du lär ju fortsätta att njuta i vilket fall :-)

    SvaraRadera
  2. Kommer nog inte att åka långa Indokina nästa år. Har så gott som sålt in min fru på USA roadtrip så det blir nog den. Den här resan är bra men 50+ i Indokina är nog bättre. Mera landsbygd mindre storstäder.

    SvaraRadera
  3. USA roadtrip är jag också jättesugen på!! Synd bara att den går så tidigt på hösten...

    SvaraRadera